Άνοιξε τη Δευτέρα το μεγαλύτερο οδικό τούνελ των Βαλκανίων, αυτό των Τεμπών που έχει μήκος 6 χιλιομέτρων, έπειτα από ελεγχόμενη έκρηξη στο τελευταίο εναπομείναν τμήμα πετρώματος. Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά είναι ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία αυτοκινητοδρόμων «Αιγαίο» αναμένεται να καταθέσει αίτηση διακοπής των εργασιών καθώς οι τράπεζες κλείνουν την «κάνουλα» της χρηματοδότησης ενώ το ελληνικό δημόσιο της χρωστάει 20 εκατομμύρια ευρώ…

Ads

Το «παρών» στην ολοκλήρωση των εργασιών έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Λαμπρόπουλος, βουλευτές, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και το προσωπικό των εταιρειών.

Χθες, τα συνεργεία της ΑΕΓΕΚ και της κοινοπραξίας Ολυμπία, αποτελούμενης από τις ΑΚΤΩΡ και HOCHTIEF, που εργάζονταν από τον Αύγουστο του 2008 ταυτόχρονα στα δύο μέτωπα, συναντήθηκαν στο μέσο της διαδρομής, στην «καρδιά» του Κισάβου. Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης, η συνολική πρόοδος του έργου βρίσκεται πλέον στο 63%. Το σύνολο του έργου προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2013.

Η δίδυμη σήραγγα, μαζί με τις άλλες δύο μικρότερες και τα 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας, αποτελούν το πιο απαιτητικό τεχνικά τμήμα της ΠΑΘΕ, που θα παρακάμπτει το ιδιαίτερα επικίνδυνο πέρασμα των Τεμπών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί θα μπορούν να περάσουν από το συγκεκριμένο σημείο σε 15 λεπτά, ενώ μέχρι σήμερα απαιτείται μία ώρα.

Ads

Στελέχη της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αναφέρθηκαν στα προβλήματα χρηματοδότησης του έργου, που οφείλεται στο κλείσιμο της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, η οποία επηρεάζει και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Παράλληλα, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, «η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα έχει σαφώς επηρεάσει και τα οδικά έργα παραχώρησης με άμεση επίδραση στην ομαλή χρηματοδότηση και στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Το ήδη αρνητικό κλίμα δυσχεραίνει σημαντικά και η μείωση των εισπράξεων από τα διόδια (βασικού πόρου για την υλοποίηση των έργων) εξαιτίας της αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής μεμονωμένων ομάδων, κυρίως επαγγελματιών, παρά το γεγονός ότι και αυτοί θα επωφεληθούν τα μέγιστα από το τεράστιο έργο που συντελείται».

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αναφέρει ωστόσο ότι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, θα συνεχίσει την υλοποίηση του έργου με στόχο την παράδοσή του το συντομότερο δυνατόν ενώ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Σέργιος Λαμπρόπουλος, αρκέστηκε να δηλώσει ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις μεταξύ του υπουργείου και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν καταληκτικό ορίζοντα τον ένα μήνα.