«Μην συνθηματολογείτε ανεύθυνα και οδηγείται τον κόσμο στην επιζήμια λογική και την αντικοινωνική συμπεριφορά τού δεν πληρώνω», δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, αναφερόμενος προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Υπουργός Μεταφορών και ΣΥΡΙΖΑ ήρθαν σε αντιπαράθεση σήμερα κατά τη συζήτηση και ψήφιση των άρθρων του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ όταν τέθηκε το ζήτημα της ανυπακοής μερίδας πολιτών στο να πληρώνουν εισιτήρια και διόδια.

Ads

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κυβερνά με τη λογική τού «διαίρει και βασίλευε». «Εσείς κατακερματίζετε την ελληνική κοινωνία και ακολουθείτε το “διαίρει και βασίλευε” γιατί υιοθετείτε κάθε αίτημα ομάδων ακόμη κι αν είναι αντικρουόμενο ως προς τις επιδιώξεις και τους στόχους τους. Αυτό δείχνει πολιτική αδυναμία για τους πολιτικούς και συνδικαλιστική αδυναμία για τους συνδικαλιστές», απάντησε ο Δημήτρης Ρέππας, προσθέτοντας πως «δύναμη είναι ο πολιτικός να παίρνει μια απόφαση που δεν είναι ευχάριστη αλλά είναι χρήσιμη για τη χώρα». «Είδαμε που μας οδήγησαν οι ευχάριστες αποφάσεις που πήραμε στο παρελθόν», τόνισε.

«Πιστεύετε αλήθεια ότι όσοι δεν πληρώνουν διόδια εκτελούν εντολές ενός κόμματος;» ρώτησε τον υπουργό ο Δημήτρης Παπαδημούλης και πρόσθεσε πως «ο κόσμος δεν αντέχει άλλο, και, κανονικά, στα διόδια οι πολίτες θα πρέπει να επιδοτούνται για να περάσουν έτσι όπως είναι η κατάσταση των δρόμων».

«Όλοι πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες οι οποίοι όταν θεσπίζονται περιορίζουν τους ισχυρούς και ωφελούν τους αδύναμους», απάντησε ο Δημήτρης Ρέππας
και απευθυνόμενος προς την πτέρυγα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, τους κάλεσε «να μην ενθαρρύνουν τις δυνάμεις εκείνες που υπονομεύουν την τήρηση των κανόνων». «Δεν έχει τέλος αυτό. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε δρόμους χωρίς διέξοδο», σημείωσε και συμπλήρωσε πως τελικώς θα επιβληθεί το δίκαιο του πιο ισχυρού. «Αυτό θέλουμε; Το δίκιο του ισχυρού ή την ισχύ του δικαίου που μας καλύπτει όλους», ρώτησε ο Δημήτρης Ρέππας και υποστήριξε ότι «με το να μην πληρώνει κάποιος το αντίτιμο των διοδίων στερεί από τον κουμπαρά με τον οποίο θα πληρωθεί η κατασκευή των δρόμων αφού στα 8,7 δισ. που είναι η δαπάνη για τα έργα, τα 2,8 δισ. ευρώ προβλέπεται να προέλθουν από τα έσοδα των διοδίων».

Σχετικά με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για μείωση των διοδίων, ο Δημήτρης Ρέππας υποστήριξε ότι «η συζήτηση δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε έναν επανασχεδιασμό, ο οποίος θα προβλέπει οπωσδήποτε και τη μείωση του ύψους των διοδίων σε δραστικό ποσοστό, ιδίως σε δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί». «Οι προτάσεις της κυβέρνησης, μεταξύ των άλλων, προβλέπουν αναλογική χρέωση, η οποία θα συμπεριλαμβάνεται σε μία νέα συμφωνία, αν προκύψει».

Ads

«Νέα συμφωνία θα προκύψει αν υπακούει στο δημόσιο συμφέρον, γιατί θέλει και τη συναίνεση της άλλης πλευράς. Και θα βρεθούμε μπροστά σε διλήμματα: ή να επιτρέψουμε να σταματήσουν αυτά τα έργα και να τιναχθεί στον αέρα το πρόγραμμα ή θα δούμε ποιος είναι ο απαραίτητος επανασχεδιασμός που ανταποκρίνεται και στο δημόσιο συμφέρον και στις προοπτικές της χώρας για να συνεχιστεί το πρόγραμμα», πρόσθεσε ο Δημήτρης Ρέππας.

«Αυτά ωστόσο είναι υπό εξέλιξη. Μέχρι τότε, όμως, μην συνθηματολογούμε. Αν θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι στον τόπο, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι αυτό που υπακούει στην κοινή λογική», κατέληξε ο υπουργός.