Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα, Μ. Τετάρτη, οι εργαζόμενοι στην ιδιωτική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Wind σε αντίδραση κατά των μαζικών απολύσεων που προωθεί η διοίκηση. Στο tvxs.gr μιλούν οι κ.κ. Σταύρος Σκεύος, πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων, Mανώλης Μιχαηλάκης, μέλος του ΔΣ, και η Ελένη Δεμέναγα, εργαζόμενη που απολύθηκε πρόσφατα.

Ads


Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Εργαζομένων της WIND Σταύρος Σκεύος,
μίλησε στο TVXS για την πολιτική που ακολουθεί η εταιρία εις βάρος των εργαζομένων. «Η Διοίκηση της εταιρίας αν και δεν το παραδέχεται για ευνόητους λόγους και μάλιστα χωρίς να μπαίνει καν σε μία ανοικτή συζήτηση με το σωματείο, έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε μία ριζική μείωση του προσωπικού, περίπου 100, 150 ή και 200 εργαζόμενους. Ένα νούμερο που όπως καταλαβαίνετε είναι πολύ μεγάλο για μία εταιρία της τάξεως των 1.400 εργαζομένων και μάλιστα σε μία περίοδο που η ανεργία θερίζει. . Πρόκειται καθαρά για μία προσπάθεια μείωσης του εργατικού κόστους με απανωτές παραβιάσεις της συλλογικής σύμβασης που έχουμε υπογράψει ως σωματείο με τη διοίκηση. Μιλάμε δηλαδή για μία έμμεση μορφή μείωσης των μισθών. Έχουμε αντικατάσταση παλιών συναδέλφων με συμβασιούχους, δηλαδή καταργείται η σταθερή εργασία. Αυτή είναι και η βάση της κινητοποίησής που κάνουμε για να υπερασπίσουμε τις δουλειές μας».

Όσον αφορά το ενδεχόμενο παλαιότερων χρεών που πιθανόν να ακολουθούν την εταιρία και να δικαιολογούν αυτή τη στάση της διοίκησης, ο κ Σκεύος ήταν ξεκάθαρος: «Υπήρχε παλιά μία περίπλοκη κατάσταση στην οποία η εταιρία είχε φορτωθεί αρκετά χρέη. Αυτά τα χρέη είχαν δημιουργηθεί από απανωτές πωλήσεις της WIND από τον έναν ιδιοκτήτη στον άλλον. Η εταιρία δηλαδή, χρεωνόταν η ίδια σαν οργανισμός και αυτό το χρέος κατέληγε να είναι κέρδος των μετόχων που την μεταπωλούσαν κάθε φορά σε άλλον ιδιοκτήτη. Στα τέλη του 2010 έγινε μία τελική μεταπώληση κατά την οποία το χρέος αυτό διαγράφηκε. Όποτε η εταιρία όχι μόνο είναι καθαρή από χρέη, αλλά υπάρχουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων για να αναβαθμίσει το δίκτυο και τις υπηρεσίες της».

Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Εργαζομένων δεν παρέλειψε να αναφέρει και διάφορα παραδείγματα που αποκαλύπτουν ένα κλίμα εργασιακής τρομοκρατίας που επικρατεί στην εταιρία. «Καταρχάς είχαμε πρόσφατα την μη ανανέωση σύμβασης μίας συναδέλφου για καθαρά εκδικητικούς λόγους, επειδή παρότι συμβασιούχος συμμετείχε στις κινητοποιήσεις του σωματείου. Όταν της έκαναν τη λεγόμενη αξιολόγηση, αυτό που βρήκαν να της πουν ήταν ότι η προσωπικότητά της δεν ήταν ευχάριστη απέναντι στον πελάτη. Καταλαβαίνετε για τι αυθαιρεσία μιλάμε. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η συνάδελφος που απολύθηκε τώρα, η Ελένη Δεμέναγα.

Ads

»Επί δύο χρόνια υπάρχει μία μεθοδευμένη προσπάθεια να την διώξουν. Υπάρχουν προϊστάμενοι που της μιλάνε επίτηδες υποτιμητικά. Παρά το γεγονός ότι είναι από τις πιο έμπειρες συναδέλφους, οι αξιολογήσεις της στοχοποιημένα και εκβιαστικά, χάλασαν τη βαθμολογία της. Αυτό το σύστημα της αξιολόγησης και τα συναφή, είναι καθαρά ένα παιχνίδι των διοικήσεων. Υπάρχουν ολόκληρες εταιρίες διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων, που ακριβώς φτιάχνουνε μεθόδους για την καθυπόταξη του προσωπικού. Φτιάχνουν ερωτηματολόγια κομμένα και ραμμένα στα μέτρα της διοίκησης και που εν μία νυκτί ένας εξαιρετικός εργαζόμενος μπορεί να βρεθεί στη χαμηλότερη κλίμακα της βαθμολογίας απλά επειδή την επόμενη μέρα θέλουνε να τον απολύσουνε. Σε άλλες περιπτώσεις είχαμε προϊσταμένους που είχαν πρακτικές που θύμιζαν το συνδικαλιστικό της ασφάλειας παλιά, δηλαδή με μπλοκάκι να σημειώνουνε τους εργαζόμενους οι οποίοι συμμετέχουν σε απεργία».

Στο ίδιο ύφος κινήθηκε και ο Mανώλης Μιχαηλάκης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Εργαζομένων της WIND ο οποίος μιλώντας στο TVXS χαρακτήρισε παράλογη τη τακτική απολύσεων που ακολουθεί η εταιρία την ώρα που ο αριθμός των εργαζομένων είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες εταιρίες. «Είναι μία εταιρία η οποία απασχολεί 1.400 περίπου άτομα, δηλαδή πολύ κάτω από τον ανταγωνισμό. Οι υπόλοιπες εταιρίες έχουν γύρω στους 2.500 εργαζόμενους και μιλάω για πανελλαδικά, για ένα δίκτυο που πρέπει να στηριχτεί σε όλα τα επίπεδα, τεχνικά, εξυπηρέτησης πελατών, πωλήσεις, επικοινωνίες, τα πάντα. Απ’ ότι φαίνεται όμως η WIND επιθυμεί να το μειώσει αυτό το νούμερο». Μάλιστα ο κ Μιχαηλάκης έκανε λόγο και για μία πιθανή συγχώνευση ή εξαγορά της WIND από κάποια άλλη εταιρία: «Είναι μία εταιρία καθαρή, χωρίς χρέη, άρα λοιπόν μπορεί να βάλει τους εργαζόμενους μπροστά και να δουλέψουμε όλοι μαζί σε ένα περιβάλλον εξυγίανσης της εταιρίας. Παρόλ’ αυτά δεν το επιθυμεί απ’ ότι φαίνεται. Θέλει να μειώσει το προσωπικό για τους δικούς της λόγους που δεν έχει ξεκαθαρίσει. Πιθανότατα για μία νέα πώληση της εταιρίας ή για μία καινούρια εξαγορά ή συγχώνευση με κάποια άλλη εταιρία».

Η τελευταία απόλυση που πραγματοποιήθηκε ήταν αυτή της Ελένης Δεμέναγα. Το TVXS ήρθε σε επικοινωνία με την κ Δεμέναγα η οποία μίλησε ανοικτά για αυτή την πολιτική απολύσεων και για τις εκβιαστικές μεθόδους που χρησιμοποιεί η εταιρία. «Δουλεύω δέκα χρόνια περίπου στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της WIND, τα τελευταία όμως δύο χρόνια έχει αλλάξει η πολιτική της εταιρίας όσον αφορά το τμήμα μου. Έχει εντατικοποιηθεί πάρα πολύ. Μας μιλάνε συνέχεια ότι για είναι ανταγωνιστικό το τηλεφωνικό κέντρο πρέπει να μειώσουνε το κόστος ανά κλήση, με διάφορους δικούς τους τρόπους. Αυτό συνεπάγεται ουσιαστικά τη στροφή σε προσλήψεις συμβασιούχων που αποτελούν πλέον το 80% των υπαλλήλων του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών, οι μόνιμοι εργαζόμενοι είναι περίπου δεκαπέντε.

»Εγώ είχα κακή αξιολόγηση ήδη από πέρυσι. Πρόκειται για μία υποκειμενική αξιολόγηση, δεν υπάρχουν κάποια στάνταρ κριτήρια με τα οποία μπορείς να αποδείξεις τη δουλειά σου. Πλέον έχω πάρει δύο κακές αξιολογήσεις. Τη μία μάλιστα, με πληροφόρησαν ότι δεν καλύπτω επαρκώς τη θέση, ότι δεν γνωρίζω δηλαδή, μετά από δέκα, χρόνια το αντικείμενο. Συμμετείχα βέβαια και σε όλες τις απεργίες του σωματείου γενικά, οπότε ήμουνα και αντιδραστικό στοιχείο».

Η ανακοίνωση της απόλυσης της ήρθε στη πόρτα του σπιτιού της αφού πρώτα είχε αρνηθεί να παραστεί σε συνάντηση με τον γενικό διευθυντή της εταιρίας. «Μία μέρα με φώναξε η μάνατζερ του τμήματος μαζί με την προϊσταμένη και μου είπαν να πάρω τα πράγματά μου και να πάμε στο Μαρούσι που είναι τα κεντρικά της εταιρίας. Ρώτησα να μάθω το λόγο χωρίς ωστόσο να μου δώσουν καμία απάντηση. Είχα καταλάβει βέβαια τι με θέλανε, γιατί αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται στις απολύσεις, αλλά αρνήθηκα να τις ακολουθήσω. Παράλληλα, με καλούσε στο τηλέφωνο τόσο ο διευθυντής της εξυπηρέτησης πελατών, όσο και ο γενικός διευθυντής, ισχυριζόμενοι ότι ήθελαν να συζητήσουμε κάποια πράγματα για μένα, για την απόδοσή μου και τίποτα περισσότερο, χωρίς πάλι εγώ να δεχθώ. Αργότερα όμως το απόγευμα όταν γύρισα σπίτι ήταν ήδη τοιχοκολλημένη η απόλυση έξω από την πόρτα μου. Προς το παρόν η πρώτη αντίδραση είναι να πάμε αύριο στην επιθεώρηση εργασίας και να κάνουμε καταγγελία».