Για την επανεξέταση των στοιχείων του υπουργείο Εργασίας για το ζήτημα των κλαδικών συμβάσεων, επιφυλάχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, η τρόικα, κατά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία του υπουργείου την Τρίτη, ωστόσο, οι διαβουλεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ads

Οι επιθεωρητές της τρόικα επέμειναν στη θέση τους ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις πρέπει να κατισχύουν των κλαδικών συμβάσεων και της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα. Η ηγεσία του υπουργείου υποστήριξε ότι δεν ευθύνονται οι κλαδικές συμβάσεις αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι διαπραγματεύσεις και η αυξημένη γραφειοκρατία για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Πάντως, το υπουργείο ανέφερε πως δεν είναι αντίθετο στις επιχειρησιακές συμβάσεις εφόσον αυτές γίνονται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζονται και μετά από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων.

Το υπουργείο επικαλέστηκε επίσης τα στοιχεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπου ισχύουν οι κλαδικές συμβάσεις και στοιχεία του ΟΟΣΑ.

Εν το μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΙ, από τη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας με την τρόικα, το πρώτο τρίμηνο του 2011 θα ολοκληρωθούν οι αναλογιστικές μελέτες των επικουρικών ταμείων και θα υπάρξουν μειώσεις συντάξεων σε όσα αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας.

Ads

Επιβολή πλαφόν στα ελλείμματα των ΔΕΚΟ πρότεινε ο Ρέππας

Την επιβολή πλαφόν στα ελλείμματα των ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών, με νομοθετική ρύθμιση για κάθε μία χωριστά, πρότεινε ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, στη συνάντησή του με την τρόικα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών θα προβλέπει μεταξύ άλλων συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις εργαζομένων όχι μόνο από τον έναν συγκοινωνιακό φορέα στον άλλον, αλλά, αν χρειαστεί, και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, ανάμεσα στα σχέδια της κυβέρνησης, είναι να μειωθούν οι εταιρίες που απαρτίζουν σήμερα τον Όμιλο του ΟΑΣΑ, από 5 σε 2, δηλαδή μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Θα μειωθεί το προσωπικό και για το πλεονάζον θα γίνουν μετατάξεις σε άλλους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής του εισιτηρίου από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών τονίζουν ότι θα αυξηθεί ενδεχομένως και 50%, η τιμή του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι ελεγκτές της Τρόϊκα για τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης στα περίπου 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ήδη, το υπουργείο έχει οριστικοποιήσει τις ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στο σχέδιο νόμου, το οποίο σύντομα θα παρουσιαστεί προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη βουλή. Οι ελεγκτές ζήτησαν από τον υπουργό να προωθήσει και αυτή τη μεταρρύθμιση.

Δείτε επίσης: Σε περικοπές 1,4 δις προχωρά το υπουργείο Υγείας