Την πρωτοβουλία για την έκδοση ευρωομολόγων προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, παρουσίασαν στις Βρυξέλλες ο αρμόδιος για τις οικονομικές υποθέσεις επίτροπος Ολι Ρεν και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Φιλίπ Μεϊστάντ.

Ads

Η πρόταση αποσκοπεί στην τόνωση της ανάπτυξης και την ενίσχυση της απασχόλησης και σε αυτή είχε αναφερθεί επίσης ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, το Φθινόπωρο του 2010, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Τα ομόλογα για έργα υποδομής θα έχουν ως στόχο την άντληση πρόσθετων-πέρα από τη δημόσιας χρηματοδότηση και τα τραπεζικά δάνεια- ιδιωτικών κεφαλαίων από ενδιαφερόμενους επενδυτές, όπως συνταξιοδοτικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες.

Ο Ολι Ρεν εκτιμά ότι την επόμενη δεκαετία θα απαιτηθούν 1,5-2 τρις ευρώ σε επενδύσεις, ενώ μόνο στον τομέα των μεταφορών οι ανάγκες σε επενδύσεις ανέρχονται σε 21,5 δισ. ευρώ ετησίως για τη μετά το 2013 περίοδο.

Ads

Εν τω μεταξύ τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να συνεχίζει να στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 2011 επανέλαβε ο αντιπρόεδρος της, Πλούταρχος Σακελλάρης, σε συνέντευξη Τύπου. Μεγάλα έργα υποδομής, ενεργειακά έργα αλλά και μικρότερης κλίμακας ενέργειες στους τομείς της Παιδείας και των σχολείων συγκαταλέγονται μεταξύ των χρηματοδοτήσεων.

Τόνισε επίσης πως εξετάζεται η χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης και της Αττικής Οδού καθώς και ενεργειακά έργα, όπως η κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Ρόδο. Έμφαση δίνεται και στην πράσινη ενέργεια στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η κατασκευή αγωγού παροχής φυσικού αερίου στην μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού της ΔΕΗ στην Μεγαλόπολη.