Έντονες αντιδράσεις και προειδοποιήσεις για επερχόμενες κινητοποιήσεις από καθηγητές και δασκάλους στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει πανελλαδικά σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, ενώ οι μαθητές έχουν ήδη προχωρήσει σε καταλήψεις. Παράλληλα “τρέχουν” οι εξελίξεις με το πρόγραμμα ψηφιακών βοηθημάτων για τους μαθητές της Γ’ λυκείου, που λανσάρει το υπουργείο μέσω ίντερνετ.

Ads

Ήδη σε Αχαΐα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική αλλά και στην περιοχή της Ηλιούπολης στην Αθήνα, μαθητές έχουν καταλάβει μικρό αριθμό σχολείων αντιδρώντας στα σχέδια για συγχώνευση τους. Στην Ηλιούπολη μάλιστα το θέμα έχει πάρει διαστάσεις καθώς ο Δήμος της περιοχής έχει λάβει ήδη αποφάσεις για συγχωνεύσεις συγκεκριμένων σχολείων.

Την αντίθεσή του επίσης, σε συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, των οικείων δήμων και της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξέφρασε με απόφασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, που συνεδρίασε στην Κομοτηνή.

Μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Μ.Κομνηνός, τόνισε ότι θα γίνουν γενικές συνελεύσεις προκειμένου να αποφασιστεί ο τρόπος που θα αντιδράσουν οι δάσκαλοι. «Βρισκόμαστε σε ετοιμότητα. Υπάρχει πρόταση να προχωρήσουμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις» είπε και πρόσθεσε ότι «οι συνενώσεις σχολικών μονάδων θα πρέπει να γίνονται όπου είναι λογικό και όπου είναι δυνατό να γίνουν. Εδώ έχουμε ένα πογκρόμ συγχωνεύσεων» ενώ συμπέρανε ότι «εάν προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε ποσοτικά το θέμα των σχολείων έχουμε χάσει την ουσία».

Ads

Την ερχόμενη Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλα τα Δ.Σ. των τοπικών Ενώσεών της, εκτός Αττικής, να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενώ στην Αττική καλεί τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας (Μαρούσι) στις 9 π.μ. Συγχρόνως η ΟΛΜΕ κηρύσσει 4ωρη στάση εργασίας από τις 8 το πρωί ως τις 12 το μεσημέρι για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις παραστάσεις διαμαρτυρίας.

Την ίδια ημέρα η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, θα έχει συνάντηση με τους δημάρχους όλης της χώρας προκειμένου να συζητήσει το θέμα των συγχωνεύσεων.

e-βοηθήματα για την Γ’ Λυκείου

Όσο όμως το τοπίο παραμένει θολό γύρω από την επάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος με το σχέδιο των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας λανσάρει παράλληλα μία νέα υπηρεσία ψηφιακών βοηθημάτων για τους μαθητές της Γ’ λυκείου, που υλοποιείται στο πλαίσιο του ψηφιακού σχολείου και παρουσιάζεται σήμερα από το υπουργείο Παιδείας παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό φροντιστήριο στο σπίτι, το οποίο θα παρέχεται δωρεάν. Με τα ψηφιακά βοηθήματα οι μαθητές θα μπορούν να αντλούν από τον υπολογιστή τους επιπλέον υλικό και ασκήσεις για τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν. Μάλιστα, μεγάλο µέρος του συμπληρωματικού υλικού θα προσφέρεται σε μορφή βίντεο, όπου οι εκπαιδευτικοί θα τους εξηγούν και θα τους επισημαίνουν καίρια σημεία μέσω βιντεοδιάλεξης. Το σύνολο της ύλης κάθε βοηθήματος περιλαμβάνει όλα τα κεφάλαια της ύλης του σχολικού βιβλίου, χωρισμένα στις αντίστοιχες ενότητες και υποενότητες που έχουν επιλεγεί για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οι υπεύθυνοι του υπουργείου συμβουλεύουν πάντως τους μαθητές ότι δεν πρέπει να περιορίζουν τη μελέτη τους μόνο στην ύλη των ψηφιακών βοηθημάτων. Όπως τονίζουν μέσα στην ιστοσελίδα www.study4exams.gr, τα παιδιά πρωτίστως πρέπει να μελετούν την ύλη του σχολικού βιβλίου. Αυτό άλλωστε, λένε, υπονοείται και από τον τίτλο «ψηφιακό εκπαιδευτικό βοήθημα». Η μελέτη της ύλης του είναι προσθετική στη μελέτη της σχολικής ύλης και σε καμιά περίπτωση δεν την υποκαθιστά.

Τα ψηφιακά βοηθήματα θα είναι διαθέσιμα δωρεάν στην ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου https://digitalschool.minedu.gov.gr καθώς και ξεχωριστά στη νέα ιστοσελίδα www.study4exams.gr.