Σχολείο, φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα μαθήματα, διάβασμα και το αποτέλεσμα είναι παιδιά και έφηβοι στην Ελλάδα να εργάζονται συνολικά… 80 ώρες την εβδομάδα. “Υποχρεώσεις” που αντικατοπτρίζουν κατά βάση το άγχος των γονιών για το μέλλον των παιδιών όταν βγουν στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας.

Ads

Οι γονείς πολλές φορές ποντάρουν στα παιδιά τους λες και είναι… άλογα σε κούρσα. Τους ζητούν αν μάθουν ταυτόχρονα χιλιάδες πράγματα, που τις περισσότερες φορές οι ίδιοι δεν έμαθαν ποτέ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τ΄ροπος με τον οποίο πιέζουν τα παιδιά να πάνε πανεπιστήμιο γονείς που δεν έχουν σπουδάσει“, δηλώνει στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος η ψυχολόγος Δήμητρα Σφήκα. Έπειτα από μια κουραστική περίοδο στο Δημοτικό, όπου πέρα από τα μαθήματα καλούνται να μάθουν αγγλικά, γαλλικά, μπάσκετ… έχετε το Γυμνάσιο και το Λύκειο. “Μόλις τα παιδιά περάσουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, προσπαθούν να συνεχίσουν όλα αυτά τα χόμπι αλλά τελικά δεν τα καταφέρνουν. Οι γονείς πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι τα παιδιά δεν μπορούν να ανταποκριθούν νοητικά σε τόσα πολλά ερεθίσματα. Το αποτέλεσμα αυτής της παιδαγωγικής μεθόδου είναι ότι οι Έλληνες έφηβοι κουράζονται τόσο πολύ, που πλέον έχει αρχίσει να επηρεάζεται και η κατάσταση της υγείας τους“, εξηγεί η ψυχολόγος.

Σε αυτή την ηλικία το άγχος μπορεί να οδηγήσει στην εφηβική κατάθλιψη. Πιθανώς να μην προκαλεί από μόνο του, αλλά σίγουρα δυναμιτίζει υπάρχοντα προβλήματα. Το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή είναι η υγεία. Εάν δεν υπάρχει σωματική και ψυχική υγεία, σε όποιο πανεπιστήμιο και να μπει ένα παιδί δεν έχει σημασία“, προσθέτει.

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Eurydice, οι Έλληνες μαθητές έφηβοι περνάνε περίπου 788 ώρες μέσα στις σχολικές αίθουσες κάθε χρόνο. Σε αυτές έρχονται, ωστόσο, να προστεθούν οι τουλάχιστον 23 ώρες φροντιστηρίου (για τους μαθητές Λυκείου), αλλά και εκείνες των ξένων γλωσσών.

Ads

“Όλες οι προτάσεις για βιωματική εκπαίδευση που έχουν γίνει κατά καιρούς έχουν πάει στα… σκουπίδια. Το σχολείο έχει απαξιωθεί και τα παιδιά πλέον θεωρούν ότι πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη βάση στο φροντιστήριο. Η μάθηση δεν είναι πλέον ουσιαστική αλλά οι μαθητές πρέπει να παπαγαλίζουν”, τονίζει η κ. Σφήκα.

Γονείς κατά εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης

Εν τω μεταξύ, την άμεση απομάκρυνση δασκάλας από δημοτικό σχολείο των Βιλλίων ζητούν γονείς μαθητή με σοβαρή κινητική. Η δασκάλα προσλήφθηκε φέτος μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ για να προσφέρει στο παιδί υπηρεσίες παράλληλης στήριξης μέσα στην σχολική τάξη.

Με εξώδικό τους προς το υπουργείο Παιδείας, οι γονείς του παιδιού κατάγγειλαν την άρνηση της εκπαιδευτικού να μετακινεί τον μαθητή στα σχολικά διαλείμματα, τονίζοντας παράλληλα πως θα είναι η μόνη υπεύθυνη σε περίπτωση τραυματισμού του παιδιού. Την Τετάρτη, αποφασίστηκε η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, με εντολή του προϊσταμένου του υπηρεσιακού συμβουλίου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτ. Αττικής. Εν αναμονή της ολοκλήρωσης της ΕΔΕ ζητήθηκε από τον εκτελώντα χρέη ανακριτή η προσωρινή απομάκρυνση της δασκάλας.

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, σε επιστολή του προς τη ΔΟΕ και όλους τους συλλόγους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάνει λόγο για διαδικασία “τρομοκράτησης” της δασκάλας και ζητά να σταματήσει η δίωξή της και η ΕΔΕ εναντίον της και “να μην απομακρυνθεί παρά την θέλησή της από το σχολείο στο οποίο τοποθετήθηκε”. Στην ίδια επιστολή πάντως γίνεται λόγο και για την απουσία των τυπικών προσόντων της δασκάλας για την θέση που εκλήθη να καλύψει.