Την απόφαση να παρατείνουν την απεργία τους μέχρι τις 05:00 τα ξημερώματα της Πέμπτης έλαβαν οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους και την αντιπαράθεσή τους με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για το θέμα της απελευθέρωσής του επαγγέλματός τους. Και σήμερα πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα δυναμικές κινητοποιήσεις που περιλάμβαναν αποκλεισμούς λιμανιών και αεροδρομίων, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πορείες, άνοιγμα διοδίων κ.α.

Ads

Αύριο, θα συνεδριάσει εκ νέου το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση του κλάδου. Μέσα στους κόλπους των Σωματείων ακούγονται διάφορες προτάσεις, από απεργία διαρκείας ή παράταση των κινητοποιήσεων μέχρι και την Παρασκευή, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που προτείνουν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, φοβούμενοι ότι η κοινωνία και ο επαγγελματικός-τουριστικός κόσμος θα στραφεί εναντίον τους και να επιχειρήσουν να ξαναρχίσουν διάλογο με το υπουργείο.

Οι ιδιοκτήτες ταξί σχεδιάζουν αύριο, Τετάρτη, να αποκλείσουν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο Χολαργό και με ειρηνικό τρόπο να διαδηλώσουν, μαζί με τις οικογένειές τους, την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο που προώθησε το υπουργείο.

Παράλληλα, προγραμματίζουν να παρατάξουν τα οχήματά τους κατά μήκος των εθνικών οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος των διοδίων των Αφιδνών και της Ελευσίνας αντίστοιχα, να σηκώσουν τις μπάρες και να αφήσουν τα αυτοκίνητα να περνούν ελεύθερα.

Ads

Σήμερα, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές πραγματοποίησαν πορεία, χωρίς τα οχήματά τους, από τα γραφεία της Ομοσπονδίας στην Οδό Μάρνης και κατέληξε στο Σύνταγμα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπλοκαριστεί για άλλη μια φορά το κέντρο της Αθήνας, το οποίο έγινε απρόσιτο για οχήματα και οδηγούς.

Στην περιφέρεια, τα πράγματα ήταν πιο δυναμικά απ’ ότι στην Αθήνα, καθώς ιδιοκτήτες ταξί απέκλεισαν συμβολικά τα αεροδρόμια Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης και του Αράξου, καθώς και τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου. Στα διόδια Πυργετού, οι οδηγοί ταξί από όλη την Θεσσαλία σήκωσαν τις μπάρες των διοδίων προκειμένου να διέρχονται ελεύθερα τα οχήματα, ενώ στην Αλεξανδρούπολη προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη της πρώην Νομαρχίας Ροδόπης.

Συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση

Στο μεταξύ, η ΝΔ άσκησε και σήμερα έντονη κριτική στην κυβέρνηση για την υπόθεση, συνεχίζοντας τη διαμάχη που ξέσπασε χθες μετά της δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Γ. Ραγκούση πως οι κινητοποιήσεις υποκινούνται από τον Αντώνη Σαμαρά. Ο εκπρόσωπος του κόμματος Γιάννης Μιχελάκης δήλωσε σχετικά πως «ο κ. Παπανδρέου, όχι μόνο δεν διαπραγματεύεται, αλλά δεν έχει καμία πολιτική σε κανέναν τομέα. Αυτό αποδεικνύεται και μπροστά στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την απεργία των ταξί. Για τα οποία οφείλει, να πάρει θέση και να μην παριστάνει τον παρατηρητή. Ενώ αρχικά είχε αποδεχθεί τη ρύθμιση Ρέππα, λίγες βδομάδες μετά, αποδέχεται τις προτάσεις Ραγκούση, που κινούνται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση από αυτές του προκατόχου του. Με ποιον, επιτέλους, συμφωνεί ο κ. Παπανδρέου; Με τον κ. Ρέππα ή με τον κ. Ραγκούση; Ποια είναι η πολιτική του, ποιοι είναι οι στόχοι του και -εν τέλει- ποιες είναι οι θέσεις του;».

Παράλληλα, απευθυνόμενος προς τον κ. Ραγκούση, τον χαρακτήρισε «αρχιτέκτονα του χάους», ο οποίος «χωρίς να κάνει κανένα διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, με τη λογική του “έτσι θέλω”, ακυρώνει τα όσα είχε συμφωνήσει ο προκάτοχός του, μόνο και μόνο για λόγους εσωκομματικής βεντέτας με τον κ. Ρέππα».

Aπαντώντας στις παραπάνω δηλώσεις του κ. Μιχελάκη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος κάλυψε απόλυτα τον Γιάννη Ραγκούση, λέγοντας ότι η κυβέρνηση στηρίζει απόλυτα τις πρωτοβουλίες του.

Ο ίδιος ζήτησε, ακόμη, από τους ιδιοκτήτες ταξί να αναλογιστούν τη ζημιά που κάνουν στη χώρα με τις κινητοποιήσεις τους και κάλεσε τη Νέα Δημοκρατία να τοποθετηθεί επί του θέματος.

Πάντως, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ, Γεώργιος Παπαμανώλης, με ερώτησή τους προς τον κ. Ραγκούση ζητά να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές ενόψει της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, προτείνει η απελευθέρωση των ταξί στα νησιά να γίνει με προϋποθέσεις και η χορήγηση αδειών να δίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια και να αφορούν χωριστά κάθε νησί, με ευθύνη και της αρμόδιας Περιφέρειας.

Την απελευθέρωση των αδειών ταξί καταδίκασαν με σχετικές ανακοινώσεις τους ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε την επιλογή της κυβέρνησης για απελευθέρωση εν μέσω τουριστικής περιόδου και την «αναίρεση του διαλόγου μεταξύ των επαγγελματιών και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών». Έκανε, ακόμη, λόγο για εξόντωση των μικροϊδιοκτητών ταξί και για τη δημιουργία ολιγοπωλίου στον κλάδο, ο οποίος και λειτουργεί ως υποκατάστατο των ολοένα υποβαθμιζομένων δημοσίων συγκοινωνιών.

«Η εκμετάλλευση των μισθωτών οδηγών ταξί από μερίδα ιδιοκτητών δεν συγκίνησε ποτέ κανένα κυβερνητικό στέλεχος, που τώρα υποκριτικά μιλούν για άνοιγμα της αδειοδότησης σε όλους, ενώ στην πραγματικότητα το επάγγελμα «κλείνει» προς όφελος των μεγάλων εταιριών» αναφέρεται σχετικά.

Το ΚΚΕ σε σχετική ανακοίνωση του τονίζει ότι «κάθε απεργία έχει κόστος. Και οι εργάτες όταν απεργούν χάνουν το μεροκάματο, ενώ υφίστανται και τρομοκρατικές απολύσεις. Όμως την κυβέρνηση την πιάνει ο πόνος μόνο για τα υπερκέρδη των μονοπωλίων στον κλάδο του τουρισμό και των εφοπλιστών». Επιπλέον, η κυβερνητική πολιτική, πέρα από το να « τσακίζει τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί και να οδηγεί στη φτώχεια όλο το λαό», «υπονομεύει τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας».