Ποινικό αδίκημα πληµµεληµατικού χαρακτήρα θα θεωρείται πλέον η μη ακύρωση εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σύμφωνα με τροπολογία στο νοµοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, που πρόκειται να καταθέσει εντός της εβδομάδας ο υπουργός Μεταφορών ∆ηµήτρης Ρέππας, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα.

Ads

Παράλληλα, ο εντοπισμός όσων δεν πληρώνουν θα αποτελεί αρµοδιότητα του Σώµατος Ελεγκτών Κοµίστρου, το οποίο θα απαρτίζεται πλέον από ένστολους εργαζόµενους και θα αναλάβει δράση αµέσως µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου, σύμφωνα με «Τα Νέα», που επικαλούνται στελέχη του υπουργείου.

Νομοθετική ρύθμιση αναμένεται και για όσους δεν πληρώνουν διόδια. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η μη ακύρωση εισιτηρίου και η άρνηση πληρωµής των διοδίων δεν µπορούν να αντιµετωπιστούν ενιαία, καθώς στην πρώτη περίπτωση αποκλειστικός δικαιούχος είναι το κράτος (σε αυτό ανήκουν οι συγκοινωνιακές ∆ΕΚΟ), ενώ αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση δικαιούχοι είναι κατά βάση ιδιωτικές κοινοπραξίες.

Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ανακοίνωσε ότι η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το Υπουργείο, δεν θα έχει «ποινικό χαρακτήρα, αλλα θα λειτουργεί αποτρεπτικά γι΄αυτους που δεν θέλουν να πληρώσουν». Ακόμα, δήλωσε ότι εντός λίγων ημερών θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών με τις κοινοπραξίες παραχώρησης και τις τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων προκειμένου να υπάρξουν μειώσεις στις τιμές των διοδίων. «Μιλάμε ακόμη και για περισσότερο από 50% μείωση, στα υπό κατασκευή τμήματα», είπε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα 99.5», τονίζοντας χαρακτηριστικά: «σε κάθε περίπτωση θα έχουμε συνολικά μείωση των διοδίων και στα υπό κατασκευή τμήματα η μείωση αυτή θα είναι δραστική».

Ads

Σημειώνεται ότι την Κυριακή μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω» προχώρησαν σε πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων, ανεβάζοντας το πήχυ στην διαμάχη τους με την κυβέρνηση που είχε προχωρήσει σε διώξεις μελών της κίνησης, κάνοντας λόγο για «τζαμπατζήδες».

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος, εξέφρασε την άποψη ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρώνεται η κατασκευή ενός δρόμου και στη συνέχεια να καταβάλλονται διόδια, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ. Απέρριψε ακόμη τη λογική της κοινωνικής απειθαρχίας, αν και τάχθηκε υπέρ της συμβολικής διαμαρτυρίας στο πλαίσιο όσων προβλέπει το Σύνταγμα.

Επίσης, κόλλα στα ακυρωτικά μηχανήματα των εισιτηρίων, σε πολλούς σταθμούς του Μετρό, του ΗΣΑΠ, του Τραμ αλλά και σε λεωφορεία και Τρόλεϊ, έβαλαν το Σάββατο μέλη του κινήματος κατά των εισιτηρίων, ώστε να μην μπορεί να γίνει η ακύρωσή τους.

Κοινωνικό εισιτήριο ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Την καθιέρωση κοινωνικού εισιτηρίου για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στις αστικές συγκοινωνίες, με την αξιοποίηση των πόρων του επιχειρησιακού προγράμματος «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που κατέθεσαν ο Αλ. Τσίπρας και ο Δημ. Παπαδημούλης προς τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών, σημειώνουν ότι από το κοινωνικό αυτό ταμείο, συνολικής δημόσιας δαπάνης 211.733.870,67 ευρώ, έχουν διατεθεί μόνο 24 εκατ. για δράσεις μέσω του ΟΑΕΔ. Επισημαίνουν ότι το πρόγραμμα αυτό θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τις δημόσιες μεταφορές με ποσό που θα αναλογούσε σε δωρεάν εισιτήριο για σημαντικό αριθμό πολιτών περίπου για ένα χρόνο, ώστε να καλύψει χαμηλοαμειβόμενους, ανέργους, νέους, χαμηλοσυνταξιούχους.

Τέλος, οι κ.κ. Τσίπρας και Παπαδημούλης ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς αν πρόκειται να προχωρήσουν σε απόφαση για αξιοποίηση των αδιάθετων πόρων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» για καθιέρωση άμεσα του «κοινωνικού εισιτηρίου» κι αν προτίθενται να προχωρήσουν σε μια ουσιαστική και κοινωνικά επιβεβλημένη πολιτική αξιοποίησης του των αποθεματικών με αποφάσεις για άμεση διάθεση πόρων σε περιοχές και κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη από μια ολοκληρωμένη πολιτική για την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και την ανακούφιση χιλιάδων πολιτών από τον εργασιακό αποκλεισμό.