O τρόπος με τον οποίο οι ιστοσελίδες παρακολουθούν τις κινήσεις των επισκεπτών με σκοπό να προσαρμόσουν τις διαφημίσεις στη συμπεριφορά τους, πρόκειται να αλλάξει ριζικά, όπως αναφέρεται στο ΒΒC. Από τις 25 Μαρτίου, η ευρωπαϊκή νομοθεσία θα ορίζει πως θα χρειάζεται «ρητή συγκατάθεση» των χρηστών του ίντερνετ που παρακολουθούνται μέσα από τα αρχεία «cookies».

Ads

Τα αρχεία αυτά χρησιμοποιούνται ευρέως για να βοηθούν τους χρήστες να σερφάρουν γρηγορότερα σε σελίδες που επισκέπτονται συχνά. Από δω και στο εξής, οι εταιρείες για να μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν «cookies» θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν την άδεια των χρηστών. Πίσω από τις αλλαγές αυτές, οι οποίες θα τεθούν σε εφαρμογή στη Μεγάλη Βρετανία στα τέλη του Μαϊου, βρίσκεται η ευρωπαϊκή οδηγία e-Privacy.

Η οδηγία απαιτεί οι χρήστες να είναι πλήρως ενημερωμένοι για τις πληροφορίες που αποθηκεύονται στα «cookies» και στοχεύει στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και ειδικά στον περιορισμό των διαφημίσεων που βασίζονται σε στοιχεία ανθρώπινης συμπεριφοράς. Από την οδηγία εξαιρούνται τα «cookies» που χρησιμεύουν για online αγορές.

Ωστόσο είναι πιθανό η οδηγία αυτή να έχει επιπτώσεις στη γενικότερη χρήση των «cookies», που αποθηκεύουν στοιχεία εισόδου και κωδικούς σε συγκεκριμένες σελίδες εξυπηρετώντας στην γρηγορότερη πλοήγηση. Αυτό σημαίνει ότι μετά τις 25 Μαρτίου, οι χρήστες πιθανόν θα βλέπουν περισσότερα αναδυόμενα παράθυρα στον υπολογιστή τους, που θα ζητούν αδειοδότησή για χρήση δεδομένων.

Ads