Σε διάλογο καλεί τα συνδικάτα των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι οποίοι σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, το υπουργείο Μεταφορών με ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη το μεσημέρι. Εν τω μεταξύ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής τους νόμου της επίταξης.

Ads

«Η κυβέρνηση αναλαμβάνει την αναγκαία και χρήσιμη πρωτοβουλία για τη μεταρρύθμιση στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Η προσπάθεια αυτή απαιτεί τη συνεργασία όλων» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας.

Προηγήθηκε αντιπαράθεση στο Κοινοβούλιο μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών Σπύριου Βούγια και του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτη Λαφαζάνη για την επικείμενη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων από την 1η Φεβρουάριου και το νέο ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες.

Το συνδικάτο των τεχνικών της ΕΘΕΛ, ανακοίνωσε πως αναστέλλει τις κινητοποιήσεις της επόμενης εβδομάδας ενόψει του διαλόγου, ενώ θετικοί στο διάλογο εμφανίζονται και οι συνδικαλιστές των τρόλεϊ.

Ads

Πληροφορίες αναφέρουν πως αρχικά τα συνδικάτα των εργαζομένων θα συζητήσουν με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων και μετά με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Ωστόσο, οι συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, επιθυμούν απευθείας διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου και όχι με τις διοικήσεις. Οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν αύριο Παρασκευή, στη συνεδρίαση της συντονιστικής επιτροπής των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

«Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Πέρα από τα δικαιώματα που έχουμε ως εργαζόμενοι υπάρχει και ο νόμος και όταν υπάρχει δικαστική απόφαση που κρίνει ως παράνομη και καταχρηστική μια απεργία θα πρέπει να την εφαρμόζουμε», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλεσε τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες «να σταματήσουν την απεργία και την ταλαιπωρία του επιβατηγού κοινού στην πρωτεύουσα και να προσέλθουν σε διάλογο ώστε να υπάρχει και το καλύτερο δυνατό νομοσχέδιο στο τέλος».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εφαρμογής του νόμου της επίταξης των εργαζομένων, ο Γιώργος Πεταλωτής απάντησε πως «οι νόμοι υπάρχουν και είναι για να εφαρμόζονται προς όλους μας και συνεπώς δεν υπάρχει θέμα να μην εφαρμοστεί ο νόμος».

«Από εκεί και πέρα, επειδή αυτό είναι τρομερά ακραίο μέτρο και δεν θέλουμε να το σκεφτόμαστε, υπάρχει πολύς ενδιάμεσος χρόνος ώστε και τα δικαιώματά τους να υπερασπιστούν οι εργαζόμενοι και να βελτιωθεί ο νόμος εάν θεωρούν ότι υπάρχουν ελλείψεις», πρόσθεσε.

«Προτού φτάσουμε σε αυτά τα μέτρα, καλούμε τους εργαζόμενους να προσέλθουν σε διάλογο και να σταματήσουν τις απεργίες και μάλιστα όταν αυτές πλήττουν τα μεσαία και αδύναμα στρώματα της κοινωνίας μας», κατέληξε ο Γιώργος Πεταλωτής, επισημαίνοντας ότι «ήδη ένα από τα σωματεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να προσέλθει σε διάλογο».

Στόχος της κυβέρνησης είναι «να απαλλάξει εντελώς το κράτος από μια υποχρέωση που ποτέ δεν υλοποίησε επαρκώς, την εξασφάλιση με κρατική χρηματοδότηση δημόσιων, σύγχρονων συγκοινωνιών. Να ισοπεδώσει μισθούς και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, να δημιουργήσει προϋποθέσεις για να παραδοθούν αυτές ολοκληρωτικά στα νύχια των μεγάλων επιχειρηματιών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

«Η κυβέρνηση για μία ακόμα φορά χρησιμοποιεί το ψέμα, τη συκοφαντία και τον αυταρχισμό για να εξαπατήσει το λαό, να διασπάσει τους εργαζόμενους, να κάμψει τις κινητοποιήσεις. Η κυβερνητική τρομοκρατία και τα μέτρα στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να συναντήσουν τώρα κοινό εργατικό λαϊκό μέτωπο απόκρουσης και αντεπίθεσης. Καμία αύξηση στα εισιτήρια, δωρεάν εισιτήρια για όλους το πρωί και για τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές όλες τις ώρες. Σύγχρονες και αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες», τονίζει το ΚΚΕ.

«Δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι κάθε απόπειρα μείωσης μισθών ή παραπάνω απασχόλησης σκοντάφτει στο βόλεμα. Εναλλακτική πειστική πρόταση δεν έχουμε ακούσει για το πώς θα μείνουν ίδιοι οι μισθοί και δεν θα αυξηθούν τα εισιτήρια», αναφέρει ανακοίνωση του ΛΑΟΣ.

Εν τω μεταξύ, «δυσβάσταχτο είναι για τους εργαζόμενους το αυξημένο εισιτήριο κατά 40% των αστικών συγκοινωνιών», όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας. «Αντί η Κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να συμμαζέψει την κακοδιαχείριση και την διαφυγή εσόδων από τα εισιτήρια, επιβάλλει καθημερινό χαράτσι στους καταναλωτές – επιβάτες, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζει το συγκοινωνιακό έργο και άρα την εξυπηρέτηση των επιβατών, μέσα από την περικοπή δεκάδων λεωφορειακών γραμμών», αναφέρει η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας.